• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Vivus avbetalning, hotar med kronofogden

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har bett om en avbetalningsplan hos Vivus, de vill ha in 1375 kr senast den 30 juli, men säger att ärendet i alla fall kan skickas vidare till kronofogden innan dess! Varför? Jag ska betala in detta belopp och sedan ringa dem för en vidare avbetalningsplan, så då vill jag ju inte att ärendet ska skickas till kronofogden! Hur undviker man detta, någon som varit med om liknande med Vivus?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Vivus

De är hemska jag hade ett lån 5000:- och de krävde 1300: på fyra gånger
men jag kunde inte betala och de skickade ärendet till KF och jag skrev igen men de svarade att när jag får utslag så kan de tänka sig ett avbetalnings plan nu ligger ärendet hos tingsrätten. De är inte lätta alls och de vill bara att man skall ha betalnings anmärkning.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag trodde allt var ok när de gick med på en avbetalningsplan, jag kommer att betala in det belopp de vill ha den 25 juli, men vill verkligen inte att de skickar ärendet vidare!!! Har haft lån hos trustbuddy också, men de var kanon med sin avbetalningsplan, inga problem alls! Får väl försöka betala in hela beloppet hos Vivus snarast för att inte få problem!
Så du menar att även om man får en avbetalningsplan så skickar de ärendet vidare? Låter helt fel!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
detta är väll fel av dom.
har ni ingått avbetalningsplan så ska de följa detta.skickar de vidare till kfm så bestrid.kontakta även kfm om detta och kolla vad de anser om detta,att ni ingått avbplan som ni följer sen hotar dom med att skicka till kfm.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har du fått en avbetalningsplan av Vivus eget inkasso som du följer och betalar i tid så får de inte skicka till KFM. Men betalar du inte enligt planen så skickar de till KFM på en gång och de brukar inte återkalla då. Det brukar också stå i planen att de skickar till KFM om du inte följer uppgjord plan.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag har ett lån hos vivus som tyvärr blev skickat till kronofogden. Har skrivit under delgivnings kvittor idag om att ja bestrider...vill inge annat än o ha en avbetalnings plan men vette fan om dom kommer gå me på de när dom vägra innan. Va kommer hända nu tro??:( skickar kronofogden tebax ärendet till vivus o låter dom ge betänketid?? Hur många veckor får dom tid o tänka? Om dom skickar de till tingsrätten va kommer hända då?:/ blir ja kallad dit?:(
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Sådär nu har jag skrivit under delgivnings kvittot att jag bestrider detta ärende...ska posta de imorgon. Håller tummar o tår nu att jag får en avbetalningsplan me vivus:*( ska försöka betala av halva skulden iaf under dom här 2 månaderna..
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sådär nu har jag skrivit under delgivnings kvittot att jag bestrider detta ärende...ska posta de imorgon. Håller tummar o tår nu att jag får en avbetalningsplan me vivus:*( ska försöka betala av halva skulden iaf under dom här 2 månaderna..

Bra!! Kommer inte hända nåt alls på flera veckor.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Phu hoppas de e så....så ja hinner betala av halva skulden iaf o sen avbetalningsplan om dom nu går me på de:/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp